vrijdag 3 april 2015

Chobe National Park

Vanmorgen weer uit kunnen slapen omdat onze vlucht naar Kasane in de ochtend vertrok. Na het ontbijt zijn we naar de airstrip van Kwara gebracht en werden we stipt om 11.00 uur opgehaald door Mack Air. Er zaten al 5 passagiers in en met ons erbij was de vlucht vol. Na een uur vliegen kwamen we aan in Kasane waar we werden opgehaald door een gids van onze volgende lodge, Chobe Elephant Camp. Deze lodge ligt ongeveer 15 minuten rijden van de ingang Chobe NP. S'middags zijn we om 4 uur weer vertrokken voor een gamedrive door Chobe NP. Omdat dit een National park is mag hier weer niet van de (zand)wegen af gereden worden. In dit park leven meer dan 120.000 olifanten, dus wij waren wel benieuwd naar de grote kuddes olifanten.......  Op deze 1e gamedrive in Chobe zijn we veel giraffen tegen gekomen en een leeuwin met 2 van haar cubs. Verder hebben we buffels, zebra's en 2 olifanten gezien. Na terugkomst even opfrissen en weer aan tafel om te eten. Weer een mooie dag voorbij gevlogen.
De volgende dag zijn we vroeg vertrokken via Chobe NP, waar we weer de leeuwin met haar cubs hebben gezien en hetzelfde wild als de dag ervoor. Uiteindelijk zijn we even voorbij Kasane op een boot gestapt en hebben een stuk over de Chobe rivier gevaren waar we krokodillen, nijlpaarden en een paar (2) olifanten hebben gezien. Deze dag was een volle dag op pad met onderweg een picknick lunch. Uiteindelijk hebben we nog in totaal geen 10 olifanten gezien. Waar zijn ze toch allemaal? Door de regen zijn er veel naar hogergelegen gebieden vertrokken en waren niet in de buurt van het water te vinden. S'avonds weer heerlijk gegeten en de dag nog even doorgesproken......