vrijdag 21 november 2008

20 november terugreis

Zo alles gepakt, het huis nog even "nagelopen" en al het laatst gebruikte huishoudlinnen in de wasmand gedaan zoals gevraagd, en nog even lekker een bakkie koffie gezet.

Sleutel moesten we op de keukentafel leggen en alleen maar de deur achter ons dicht  doen. Zo geschiede, maar oh oh, dacht ik dat mijn fleece in de auto lag want ik zag hem niet meer binnen, had Tinus hem toch ergens binnen neergelegd want het was vanmorgen best nog wel frisjes. Oeps de deur is al op slot en mijn fleece ligt toch nog binnen. En nu............pech dan maar, gelukkig had ik mijn lerenjasje bovenop gelegd in de koffer, dus dan die maar aan. Morgen maar even een mailtje sturen of ze hem willen opsturen, want het is een onderdeel van mijn winterjack, zonde om daar niet achteraan te gaan.

Lekker uitgebreid ontbeten bij IHOP onderweg naar het vliegveld, we hadden nl. voldoende tijd.

De temperatuur is weer iets omhoog aan het gaan je merkt dat de ergste kou is geweest, vanacht was het nog maar 30F maar om 11.00 uur was het al weer 62F dus gaat de goeie kant op.

Zo auto ingeleverd en een rolstoel gehaald om naar de US balie te gaan. Bij het inchecken meteen aangegeven dat we voor het overstappen in Philadelphia en in Amsterdam een rolstoel of courtesy car nodig hebben. Op onze boardingpas stond de code SSSS wat betekend dat je extra security checks krijgt, wat dus ook gebeurde. Nou ja zo erg is het ook niet, want je krijgt een voorrangs behandelijk en je hoeft niet in de rij te wachten!

Vlucht was keurig op tijd en bij het overstappen stond al netjes iemand met een rolstoel om de "sleurf" door te gaan en daarna over te stappen in een courtesy car. Ik bekijk dit maar positief, deze ervaring kan ik weer heel goed gebruiken op mijn werk!

De vlucht van Philly naar Amsterdam was ook keurig op tijd, geen volle bak dus wij hadden ieder 2 stoelen. Bij het opstijgen was het ineens ploef boven een rij van 3 stoelen (midden) kwam er zomaar spontaan de zuurstofmaskers aan hun plastic slangetjes naar beneden........ ook een raar gezicht. Eenmaal in de lucht hebben diverse bemanningsleden het luikje weer dicht proberen te maken met tape maar uiteindelijk hield de tape het ook niet met als gevolg ploef waar het handeltje naar beneden.......

DSC01399

De vlucht zou 6 uur en 46 minuten duren maar, helaas door het slechte weer op Schiphol hebben we 3 kwartier in rondjes boven de Noordzee gevlochen. Uiteindelijk werd de landing in gezet, nou die was niet soepeltjes op z'n zachts uitgedrukt. Achteraf hoorde we van de meneer die het courtesy carretje bestuurde dat het nog even spannend was of deze machine mocht landen (i.v.m. het slechte weer) nou dat hebben we gemerkt pppffff... Alternatief was waarschijnlijk uitwijken naar een andere luchthaven, eigenlijk denken we daar maar niet aan we zijn nu weer veilig thuis. Hagelbuien hebben we goed doorstaan..........bbbrrrr wat koud zeg.

Geen opmerkingen: